TEKSTLINJEN: FEM VEJE TIL BEDRE TEKSTER I 2019
De to fagansvarlige på Tekstlinjen udpeger i denne klumme fem veje til bedre tekster i det nye år.
Klumme: Hvordan kan kreative blive bedre til at skrive? Det er spørgsmålet, som vi på Tekstlinjen har sat os for at besvare – og demonstrere – og derfor, at den kreative uddannelse lukkede dørene op i februar 2018…
Læs hele klummen på Markedsføring hér
Read More
FØRSTE TEKSTLINJE-HOLD ER SPRUNGET UD: HVORDAN GIK DET SÅ?
Tekstlinjen havde premiere tidligere på året. Der var høje forventninger til Danmarks nye kreative uddannelse – og hvordan gik det så? Fire af eleverne giver kritik.
Læs artiklen fra Markedføring her
Read More
ROBERT/BOISEN GIVER LEKTIER FOR
"Bureauer og efteruddannelse – det er et evigt forløb, for hvis man først føler sig færdiguddannet, så er man i mere end én forstand færdig, mener de hos Robert/Boisen. Så herfra sendes en senior på Tekstlinjen..."
Læs artiklen på Markedsføring
Read More
BUREAU: TEKST ER LIVSNØDVENDIG
"Konstellation & Republicas topchef Susanne Lund er ikke uddannelses-snob, men uddannelse vejer alligevel tungt på bureauet. Snart starter et af bureauets kreative talenter, Neela Menik, på Danmarks nye tekstforfatter-uddannelse. Her fortæller de to om baggrunden for dét..."
Læs hele artiklen på Markedsføring
Read More
&CO: TEKSTHÅNDVÆRK UNDERVURDERES
"Nye uddannelsesmuligheder er ikke hverdagskost i reklamebranchen, men om kort tid åbner Tekstlinjen dørene for sit første hold. Og hvad mener bureauerne så om det? &Co. giver et bud på dét og får opbakning af Kreativitet & Kommunikation..."
Læs hele artiklen på Markedsføring
Read More
TEKSTLINJEN KLAR MED STJERNEHOLD
"Danmarks nye kreative uddannelse, Tekstlinjen, er tæt på at være klar til start. Undervisningsplanen er på plads og det samme er en perlerække af gæstelærere med stærke resultater til fælles. Se listen her.
Lige før jul kunne Katrine Jo Madsen og Clara Prior-Knock – i deres egenskab af fagansvarlige – præsentere en ny kreativ uddannelse, Tekstlinjen, målrettet bureaubranchen. Og de to har tilsyneladende ikke brugt jul og nytår på at koble af, men i høj grad på at finpudse opbygningen..."
Læs hele artiklen på Markedsføring
Read More
NY KREATIV UDDANNELSE PÅ PLADS
"Den danske bureaubranche får nu opgraderet skrive-disciplinen. Tekstlinjen hedder den nye uddannelse – bakket op af en række kendte tekstforfattere og med to ikke-mindre-kendte fagansvarlige fra henholdsvis DDB og Ogilvy.
Der er et udtalt behov for at styrke kompetencerne yderligere blandt de skrivende i bureaubranchen. Sådan lyder vurderingen i bureauernes egne rækker, og nu er muligheden der..."
Læs hele artiklen på Markedsføring
Read More